Home » Analiza competitiei in procesul de User Experience

Analiza competitiei in procesul de User Experience

O buna parte din secretele unui produs se afla sub o forma sau alta la competititorii tai. Foloseste-te de asta.

Realizand acesta comparatie vei intelege cum sa te pozitionezi in raport cu competitorii directi sau cum sa rezolvi anumite problem. De multe ori din aceasta analiza poate sa reiasa cum poti sa folosesti UX-ul ca un avantaj competitiv, bazandu-te pe usurinta de folosire sau prin dezvoltarea unui set nou de features. Eficienta maxima este atinsa daca analiza se face la inceputul proiectului sau la inceputul unei functionalitati noi. Este fix momentul in care se definesc specificatiile functionale si ideile sau viziunile noi pot face diferenta.

Pasi de urmat

Pasul 1. Selectarea competitiei – in medie, un grup de 5 competitori este suficient pentru o astfel de analiza. Vei obtine suficiente insights si reprezinta un numar rezonabil de gestionat. Definirea punctelor de interes – fie vorbim despre un feature nou pe care dorim sa il lansam, fie ca vorbim de navigatia prin site, trebuie sa existe o serie de puncte comune pe care le vom analiza.

Pasul 2 – Strangerea de materiale – fie ca vorbim de link-uri, screenshots sau diagrame, ele trebuiesc colectate.

Pasul 3 – Analiza materialelor – avem nevoie de o structura comuna de notare, fie dam note de la 1 la 5, fie ca punem smiley faces reprezentative, ne vor ajuta sa dam mai mult sens analizei noastre (vezi imaginea de mai sus).

Un alt best-practice pe care noi aplicam la UXProject este sa notam si un mic sumar de genul Puncte Forte (Strong Points) / Puncte Slabe (Weak Points).

Pasul 4 – Pregatirea raportului de analiza – acesta poate sa fie sub forma unui PPT sau PDF.

Pasul 5 – Prezentarea raportului – ar putea sa fie unul dintre momentele cheie din proiect, in care sa se contureze si viziunea echipei despre ce urmeaza sa se dezvolte

 

Other Articles